Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Αν δεν παράξεις, δεν εισπράττεις!

Την τελευταία διετία παρακολουθούμε πως τα κανάλια προσπαθούν, χωρίς να προχωρούν στην παραγωγή προγραμμάτων, να κερδίσουν μερίδιο από την πίτα της τηλεθέασης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Mega που εδώ και δύο σεζόν έχει μειώσει σχεδόν στο 1/4 την παραγωγή νέων προγραμμάτων και αναρωτιέται γιατί δεν το επιλέγουν οι τηλεθεατές...

Η παγκόσμια τηλεοπτική αγορά απειλεί τον κινηματογράφο, ακμάζει και επεκτείνεται διαρκώς. Αντίθετα, στην Ελλάδα η τηλεόραση περνά μια από τις χειρότερες περιόδους της. Η ελληνική τηλεόραση γέμισε από εκπομπές κάθε είδους, που τροφοδοτούνται και τροφοδοτούν την ίδια. Η αντιγραφή και η επανάληψη κυριαρχούν και ανώφελες εκπομπές γεμίζουν ζώνες από το πρωί μέχρι το βράδυ. Εδώ, λοιπόν, εντοπίζεται και ο λόγος της αποτυχίας. Οι εκπομπές δεν είναι το μέλλον της τηλεόρασης. Τα τηλεοπτικά στούντιο ανά τον κόσμο ποντάρουν σε τηλεοπτικές σειρές. Γιατί; Διότι εκεί ο κόσμος παρακολουθεί αποσβολωμένος, φανατίζεται και μένει κολλημένος στον δέκτη του. Τώρα θα μου πείτε ότι η σειρά έχει μεγαλύτερο μπάτζετ. Ωστόσο, φέρνει μεγαλύτερα έσοδα. Για να έρθει αυτό πρέπει φυσικά να αλλάξουμε την νοοτροπία του φτηνιάρικου και εδώ. Η πλειοψηφία των σειρών σήμερα γυρίζονται με εξοπλισμό του '90. Φυσικά ούτε λόγος για High Definition (Υψηλή Ανάλυση). Και όλα αυτά τη στιγμή που η Αμερική και η Ευρώπη βγάζουν σειρές σε 4Κ, δηλαδή τέσσερις φορές καλύτερη από το HD. Ένα τέτοιο (υπό)προϊόν δεν μπορείς να το εξάγεις στο εξωτερικό και έτσι αποκλείεις μια βασική πηγή κέρδους. Δεν μπορείς, όμως, ούτε να κερδίσεις από το ελληνικό κοινό, αφού προτιμά μέσα από τον υπολογιστή να παρακολουθήσει σε τέλεια ποιότητα μια καλύτερη παραγωγή.

Η φιλοσοφία "γέμισε το πρόγραμμα με φθηνές λύσεις" πέθανε! Μια φθηνή παραγωγή δεν φέρνει κέρδη. Αν τα κανάλια δεν επενδύσουν στην μυθοπλασία, δεν μπορούν να ξανακερδίσουν όσα έχασαν. Χιλιάδες δημιουργοί, σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, ηθοποιοί, περιμένουν κρατώντας τις ιδέες τους σε συρτάρια μέχρι ένας σταθμός να επενδύσει σε αυτές. Δώστε λοιπόν τη δυνατότητα σε όλους αυτούς τους καλλιτέχνες να δημιουργήσουν... Κάντε μυθοπλασία και δεν θα χάσετε...

Μαρίνα Κίτση
marina.kitsi.lol@gmail.com